Прескочи налични курсове

Налични курсове

Базите данни съдържат организирана по специален начин информация. Според структурата си базите данни могат да бъдат йерархични, мрежови и релационни. През 90те години популярност добиват релационните бази данни. Съвременните системи за управление на бази данни съхраняват и обработват информацията, използвайки релационен модел за управление на бази данни, доказал своите предимства. В системите за управление на релационни бази данни RDBMS (RelationalDatabaseManagementSystems) системата управлява всички данни в таблици. Една таблица съхранява информация относно даден обект (например клиент, продукт) или събитие (например прегледи на пациенти, продажби, поръчки) и е съвкупност от редове (записи) и колони (полета, атрибути). Всяка колона в таблицата е предназначена да съхранява определен вид информация за обекта или събитието (например имена, дати, цени, количества, адреси и други). Редовете описват всички атрибути на отделен обект или събитие (например данни за конкретен клиент, продукт или продажба).

Компютърната текстообработка е мощно средство за обхващане и изпълнение на процеси на подготовка, редактиране и оформяне, както на текст от типа на доклади, отчети делови писма, бюлетини, така и по-големи по обем текстови материали - книги, статии. Такива дейности се извършват ежедневно във всеки офис, на много работни места в различни фирми и организации.

Компютърната текстообработка дава възможност да се вмъкне или изтрие текст в средата на абзац или цял абзац да се премести на друга страница. Такива действия и дори по сложни се изпълняват много лесно с текстообработващ програмен продукт, но биха отнели доста време, ако трябва да се реализират на пишеща машина.



Резюме на урока

    Важно е преди задаване на команда за форматиране да се активира (маркира) съответната клетка (област от клетки).
    Оформяне съдържанието на клетки се осъществява с избор от меню Format на команда Cells...
    Диалоговият прозорец Format Cells съдържа следните шест страници:
    Страница с етикет Number - за избор на числов формат.    
    Страница с етикет Alignment - за подравняване съдържанието на клетки.
    В полетата Horizontal и Vertical се определя вертикалното и хоризонталното местоположение на данните в клетките.
    Активирането на Wrap Text дава възможност дълги текстове да се изобразяват в една клетка на няколко реда.
    Активирането на Merge cells служи за обединяване на клетки.
    Страница с етикет Font - за избор на шрифт, размер, цвят, подчертаване на символите.
    Страница с етикет Border -за поставяне на рамки на клетките.
    Страница с етикет Patterns- за избор на цвят за запълване на клетки.
    Страница с етикет Protection - за защита.
    Автоматично форматиране - от меню Format се избира команда Auto Format...
    За да се редактира съдържание на клетка, е необходимо да се щракне два пъти бързо с ляв бутон на мишката върху нея.
    Друг начин е да се активира клетката и да се използва редактиращият ред. При еднократно щракване в него се появява курсорът и са възможни корекции.
    Съдържанието на активната клетка (маркираните клетки) се изтрива при натискане на клавиш Delete.
    Преместване съдържанието на клетки
    Маркират се клетките, избира се от меню Edit команда Cut, посочват се клетките, в които трябва да се премести и се избира от меню Edit команда Paste.
    Друг начин за преместване е като се посочи с показалеца на мишката върху рамката на активната клетка, така че да се промени в стрелка и при натиснат ляв бутон се извлачи до новото място.
    Копиране съдържанието на клетки
    Маркират се клетките, избира се от меню Edit команда Copy, посочват се клетките, в които трябва да се копира и се избира от меню Edit команда Paste.
    Изчистване съдържанието на клетки
    Маркират се клетките и се избира от меню Edit подменю Clear и команда:
    All - за изтриване на  съдържанието и премахване на форматирането;
     Formats - за премахване на форматирането;
    Contents - за изтриване на съдържанието.
    Търсене и заместване на данни
    За търсене на данни в таблица от меню Edit се избира команда Find...
    От страница с етикет Replace (Edit/Replace...) данните могат да бъдат заместени с други.
    Списъкът е последователност от редове с еднотипни данни. Първият ред на списък съдържа надписи (етикети) за данните в отделните колони.
    За да се сортира списък, се активира клетка от него и от меню Data се избира команда Sort...
    Ascending - сортиране в нарастващ ред;
    Descending - сортиране в намаляващ ред. 

Обучение за неспециалисти - методика на преподаване в училище

През последните години информационните технологии се развиват бурно и за това се променят ежедневно редица човешки дейности. Днес комуникациите, управлението на бизнеса, обучението и редица други сфери са тясно свързани с развитието на информационните технологии.

България е една от страните в света, които имат най-много подготвени кадри в тази област, защото в българското училище обучението по компютърни науки е повече от 20 години. С приемането на Държавните общообразователни изисквания за горен курс в средните училища и новите учебни програми по Информатика и Информационни технологии се даде нова насока в това направление. 

При задължително избираемата подготовка се
извършва затвърждаване, надграждане и развиване на придобитите в
задължителната подготовка по ИТ в пети клас знания, умения и отношения.
Предвиденото допълнително учебно съдържание позволява ранното
ориентиране на учениците в света на съвременните информационни и
комуникационни технологии и евентуално избора на бъдеща професионална
реализация


Учебното съдържание по предмета е разделено на отделни модули за обучение. Съдържанието им включва в училищния курс само определен минимум от идеи и методи. Усвояването на този минимум е необходим за да могат учениците да работят с различни програмни продукти и се осъществява на спираловиден принцип. Учениците изучават предмета 1 час седмично в рамките на 45 минути. Обучението се осъществява в компютърни кабинети на групи и е с практическа насоченост.

Изучаване на HTML 

Изработка на сайт

Курсът "Програмиране в интернет " има за цел да запознае студентите с възможностите за създаване на уеб сайтове, използвайки HTML, CSS и JavaScript технологии. Той предлага основни (и не чак толкова) знания, а също така и споделя добри практики. ------------------------------ Курсът е предназначен за всички студенти (дори и извън ФМИ) като единствено е задължително притежаването на желание и емоция за учене. А определено биха били от полза познаия по някакъв програмен език (C/C++, Java) или поне на основните положения и термини в програмирането, защото не всички са разгледани в този курс

Целта на курса е запознаване със същността, предимствата и недостатъците  на GRID  и CLOUD технологии. След завършване на курса обучаемият ще познава видовете GRID  и CLOUD технологии, основните понятия свързани с тях, различните видове, архитектурата им, както и  техните характеристики. 

С настоящия курс учениците се запознават с текстообработващата програма MS Word от пакета на MS Office, като научават основните елементи на текстовия документ/ знак, дума, ред, абзац и страница/. След приключване на работа с даден текстов документ те ще могат да го съхраняват на твърдия диск или на външен носител, като файл с разширение docx, ще могат да копират или преместват текст и да го форматират на ниво символ.

     Кватернионите имат три имагинерни единици, а пирамидалните числа 5. При това организирани така, че да образуват пирамида. Върхът на пирамидата, която е една от петте единици се отличава по свойствата си от останалите четири...  Накрая обаче осъзнавайки недостатъците на пирамидалните числа преминаваме към пентагоналните числа...


  • Курсът по Банково счетоводство има за цел да формира знания, умения и опит в отчетно-информационното осигуряване на банковите технологии и мениджмънт.                                      
  • Учебното съдържание е съобразено с бъдещата професионална кариера на завършилите във финансовия сектор на икономиката.
  • Използваните дидактически средства и подходи позволяват сложната материя за съвременното банкиране да бъде поднесена по един достъпен начин на обучаващите се.

Започваме със судоку. Не може да се каже, че това е курс по решаване на судоку. По-скоро читателите

/респ. децата/ се научават как да си изчертават игрално поле за судоку и биват подтикнати сами да си

измислят судоку, вместо да го намират по вестниците или в компютъра. По-нататък е въведен нов вид

судоку наречено "судоку 8" или още "цветно судоку". С игралното поле на последното започваме да 

правим разни манипулации и се научаваме отчасти да рисуваме с помощта на компютъра. Биваме

подтикнати да си кажем: "Защо пък да не стана художник или поне компютърен график!?" Дали ще си го

кажем или не зависи от индивидуалната настройка на читателя, не толкова от автора, от когото все пак

нещичко зависи. Накрая читателят научава какво е това триетажна дроб и има ли тя почва у нас...

Прочее, приятно четене!

След като изучите този раздел ще можете:

  • Да разграничавате пречупването, отражението, пълното вътрешно отражение и разлагането на светлината и да обяснявате с тях други природни явления
  • На какво се дължи цветът на телата
  • Да разпознавате видовете огледала и лещи, да посочвате основните им характеристики и многобройни приложение
  • Да посочвате примери за приложение на изучените явления

Този курс има за цел да ви научи на основите в програмирането със C++ (които могат да се прилагат и в други езици за програмиране).

Rezume

Резюме

Настоящият час има за цел да се усвоят знанията и уменията за сравняване на рационални числа. Предназначен е за ученици от шести клас. 

В този модул ще се запознаете с това какво наричаме алгоритъм, видове алгоритми, начините за тяхното представяне, както и основни понятия за структури от данни.

Курсът "Среда за електронно обучение Moodle" е предназначен за обучение на преподаватели за работа с Moodle. В курса са включени материали за:

  • създаване и настройка на е-курс;
  • добавяне на учебни ресурси;
  • добавяне на учебни дейности.

В този курс ще се запознаем с клетките, тяхното деление, жизненият път на клетките. Ще разгледаме и надклетъчното равнище на  организация при растенията и животните.

Курсът е създаден да обогати познанията ни за българската история през 18 и 19 век. Ще научим за повече за началото на българското самоосъзнаване - Паисий Хилендарски и Софроний Врачански. Борбата за независима църква и екзархия. Началото на светското образование в страната.

Този курс има за цел да ви запознае с учебния предмет домашна техника и икономика.Този предмет включва учебно съдържание, в което се преплитат „традиционни български подходи за обучение в труд и съвременни виждния за формиране на технологичната култура на младите хора, за изграждане на представите им за начина на живот, култура на бита и място на организационната, икономическата, здравната и екологичната култура в технологичната култура на съвременния човек"
Учебното съдържание е определено от стандартите към шестте основни ядра на ДОИ, а именно: Проектиране, планиране и оценяване на технологични процеси и обекти;Оборудване и поддържане на оборудването; Обработване, сглобяване и комбиниране на детайли и модули; Комуникация и контрол в бита и трудовите процеси; Организация и икономика и Отглеждане на растения и животни, грижи за себе си и за другите. 
При разработване на обобщените теми (разделите) и конкретните теми към тях е дадена възможност за конкретизиране, разширяване и задълбочаване на знанията и уменията на учениците. Те трябва да разберат, че всяка една дейност трябва да бъде проучена, планирана, организирана и извършена в условията на сътрудничество, че трябва дапознават и прилагат основни уреди, инструменти и приспособления и други технически средства, да познават тяхната потребителска стойност и влиянието им върху социалната и околната среда.
В редица дейности е приложен принципът за интегралност и трансфер на знания и умения, усвоени по други учебни предмети.
В съдържателните ядра са включени понятия с интегративен характер като техника,икономика, технология, комуникация, енергия, потребност, ресурс, обект, качество, конструкция, цена, инструмент, материал, операция, проект, доход, екология, оценка, критерий и много други, които изграждат представа за факторите за социално благополучие.
Чрез упражненията, задачите и проектите учениците се поощряват да решават проблеми, да проектират, моделират и конструират, да експериментират, разработват, оценяват, да коригират, да работят самостоятелно и в екип.